ZS/Namety: Rozdiel medzi revíziami
Z Pascal
(Vytvorená stránka „{{Nadpis|Semestrálny projekt pre zimný semester}} {{tocright}} == Základné pravidlá == * hra pre jedného alebo viac hráčov * typ hry: logická hra, v ktorej s...“) |
(→Nevhodné námety) |
||
Riadok 86: | Riadok 86: | ||
* skákacie a naháňacie hry | * skákacie a naháňacie hry | ||
− | * triafanie, strieľanie na cieľ | + | * triafanie, zostreľovanie, strieľanie na cieľ |
* uhýbanie sa | * uhýbanie sa | ||
− | * tetrisové hry | + | * padacie a tetrisové hry |
+ | * hry, v ktorých treba stíhať do časového limitu |
Verzia zo dňa a času 15:18, 13. november 2012
Semestrálny projekt pre zimný semester
Základné pravidlá
- hra pre jedného alebo viac hráčov
- typ hry: logická hra, v ktorej sa nemeria čas (nie na postreh, ale na rozmýšľanie)
- realizácia:
- definovaníe triedy (napr. THra) v samostatnej programovej jednotke,
- obsahuje informácie o hracej ploche, figúrkach, hráčoch a pod.
- obsahuje všetky metódy potrebné k nastavovaniu a ovládaniu hry
- unit s formulárom (napr. Unit1) môže pracovať len s metódami tejto triedy
- okrem triedy Thra definujte aspoň jednu triedu pre prvok hry (napr. figúrka, políčko, kameň, ...) tiež v samostatnej jednotke
- vzorovo naformátovaný celý program, vhodne zvoliť identifikátory premenných a procedúr
- projekt by mal využívať aspoň jeden textový súbor (napr. tabuľka skóre, nastavania, rozohraté hry, počiatočné rozloženia hry)
- projekt musí byť na 100% funkčný, nesmie padať na žiadnych chybách
- popis projektu (dokumentácia) na vašej webovej stránke (pravidlá, ovládanie, ukážky odchytených obrazoviek)
- používateľské prostredie aplikácie
- prehľadný, graficky zaujímavý dizajn (najlepšie v maximalizovanom tvare na celú obrazovku v rôznych rozlíšenich)
- pozor na default šedú farbu komponentov lazarusa (okno formuláru, tlačidlá)
- prehľadné, intuitívne ovládanie - klávesmi (šípkami), klikaním, ťahaním
Ďalšie môžné rozšírenia projektu
- rôzne nastavenia hry (dialógové okno)
- parametre hry, veľkosť plochy, počet hráčov, rôzne sady figúrok, stupne obťažnosti hry
- animácie ťahov
- 3D efekty
- zvuky
- pomôcky - (automatické) znázorňovanie možných ťahov, krok späť
- pokus o nejakú stratégiu počítača ako protihráča
- tutorial, ktorý umožní začiatočníkovi postupne pochopiť pravidlá a prvky hry
Hodnotenie
Za základnú verziu projektu môžete získať max. 5 bodov. Za programátorsky náročnejšie projekty, resp. za rôzne rozšírenia môžete za projekt získať až 10 bodov. A zistíme, že projekt ste nevypracovali samostatne, stratíte 10 bodov.
Námety na projekty
Vyberte si projekt, ktorý si trúfate dokončiť. Niektoré témy sú algoritmicky veľmi jednoduché a ťažko sa na nich získava viac ako 5 bodov (napr. pexeso, piškvorky, človeče, sudoku, 15, míny a pod.)
Aplikácie - pre žiakov do školy
- Karel 3D
- len priamy režim (klávesy, myš), súčasťou by mal byť editor námetov, prípadne tutorial
- Mravec
- len priamy režim (klávesy, myš), súčasťou by mal byť editor námetov, prípadne tutorial
- Baltík-Merlin
- len priamy režim (klávesy, myš), súčasťou by mal byť editor námetov, prípadne tutorial
- notový editor
- tabuľkový kalkulátor
- vymaľovávanka - klikaním na oblasti, čmáraním, bez vzoru, podľa vzoru, podľa zrkadlového vzoru, už predfarbené časti
- editor úloh na hľadanie rozdielov v 2 obrázkoch
- skladanie jednoduchých elektrických obvodov (na úrovni 2. stupňa ZŠ)
Hry pre dvoch a viac hráčov
- Black
- Hex
- Bridge It
- Reversi
- GO
- Šach
- kartové hry
- monopoly
- Scrabble
- Mahjong
Hry pre jedného hráča, hlavolamy
- pasians
- Sokoban
- Rubiková kocka
- Tangram
Nevhodné námety
- skákacie a naháňacie hry
- triafanie, zostreľovanie, strieľanie na cieľ
- uhýbanie sa
- padacie a tetrisové hry
- hry, v ktorých treba stíhať do časového limitu