Pomoc:Pravidla
Z Pascal
Pravidlá
Priebeh semestra
Cvičenia
- cvičenia sú 2 hodiny týždenne - spoločné riešenie úloh pri tabuli, resp. samostatné riešenie úloh pri počítačoch
- cvičenie začína 10-15 minútovou programátorskou rozcvičkou - najčastejšie sa rieši príklad, ktorý je podobný na riešené príklady z predchádzajúceho cvičenia - môžete pri ňom používať ľubovoľné svoje materiály (zošity, knihy, ...)
- rozcvičky sa bodujú 0..5 bodov - za semester sa píše približne 10 rozcvičiek a z nich sa ku skúške vyberie 8 najlepších (t.j. dá sa získať maximálne 40 bodov)
- účasť na cvičeniach je povinná (ak potrebujete odísť po rozcvičke, ospravedlníte sa cvičiacemu pred začiatkom, inak sa vaša rozcvička nezapočíta)
- počas semestra môžete získavať od cvičiaceho prémiové body za rôzne náročnejšie úlohy, resp. nepovinné domáce úlohy (maximálne 10 prémiových bodov a spolu s rozcvičkami nepresiahnu celkový súčet 40 bodov)
Prednášky
- účasť na prednáškach je nepovinná - na tomto webe nájdete niektoré podstatné časti prednášok
Semestrálny projekt
- počas semestra samostatne vypracujete projekt podľa zadania (dostane ho v priebehu semestra od svojho cvičiaceho - tento vám oznámi aj termín na odovzdanie projektu - bude to najneskôr do konca 1. týždňa skúškového obdobia)
- presnejšie kritériá nájdete nižšie
Záverečný test
- na konci oboch semestrov prebehne záverečný písomný test
- oba trvajú 60 minút a budú obsahovať po 10 úloh
- úlohy v testoch budú väčšinou z učiva, ktoré sa už precvičilo na cvičeniach
- počas písania testu nie je povolené používať žiadne pomocné materiály - knihy, zošity, ťaháky
- môžete získať maximálne 25 bodov za test
- test nie je povinný a nie je možné si ho nahradiť v inom termíne
- pozrite si ukážkové záverečné testy: za zimný semester, za letný semester
Praktická skúška pri počítači
- prebieha v skúškovom období a riešia sa praktické úlohy pri počítači:
- v oboch semestroch sa riešia 2 úlohy každá za maximálne 20 bodov
- z každej úlohy treba získať aspoň 7 bodov z 20 - inak sa považuje celý termín skúšky za neúspešný
Hodnotenie
Súčet
- výsledné hodnotenie predmetu je známkou A až E, resp. Fx - vypočíta sa zo súčtu bodov zo semestra, bodov za projekt, test a praktickej skúšky pri počítači:
rozcvičky 0-40záverečný test 0-25semestrálny projekt 0-10skúška pri počítači 0-40súčet 0-115
- ak ste za rozcvičky a záverečný test získali spolu menej ako 20 bodov (resp. 26 v letnom semestri), nebudete pripustení ku skúške a hodnotení budete známkou Fx
- súčet bodov za rozcvičky a test sa pre ďalšie výpočty zaokrúhľuje nahor, za projekt získavate len celočíselný počet bodov
Známka
- z takto získaných bodov sa známka pridelí podľa tejto tabuľky:
zimný semester
známka A 88-115známka B 81-87známka C 74-80známka D 67-73známka E 60-66známka Fx 0-59letný semester
známka A 94 - 115známka B 87 - 93známka C 80 - 86známka D 73 – 79známka E 66 – 72známka Fx 0 – 65
- ak ste dostali menej ako minimum bodov pre E alebo na praktickej skúške ste mali menej ako 7 bodov za aspoň jeden príklad, budete hodnotení známkou Fx, t.j. nevyhovel
- ak ste neprospeli na riadnom alebo opravnom termíne, môžete požiadať o (prvý, resp. druhý) opravný termín skúšky
- opravné skúšky sa skladajú len z praktickej časti pri počítači
- opravné termíny musia prebehnúť ešte počas skúškového obdobia
- na opravnom termíne dostávate bodový bonus z neúspešného riadneho termínu (resp. predchádzajúceho opravného)
= počet bodov za príklady zo skúšky div 5
Zrýchlený režim
- ak ste za rozcvičky, záverečný test a semestrálny projekt získali spolu aspoň 66 bodov, automaticky získavate známku A bez toho, aby ste museli robiť praktickú skúšku pri počítači
Semestrálny projekt
Pokyny
- projekt musí byť vypracovaný v prostredí Lazarus
- program musí byť funkčný (nesmie padať na chybách) a jeho zdrojový text musí byť správne naformátovaný
- musí byť osobne odovzdaný svojmu cvičiacemu tak, aby bol ohodnotený nie neskôr ako deň pred skúškou (resp. pred koncom skúškového pre študentov so zrýchleným režimom)
- používajte len vlastný kód - cudzie unity len v odôvodnených prípadoch po dohode s cvičiacim
- môžete používať všetky komponenty v Lazaruse (nedefinujte žiadne nové komponenty)
- s cvičiacim si môžete dohodnúť aj HW parametre počítača, na ktorom sa bude projekt odovzdávať (grafická karta - rozlíšenie, pamäť, priestor na HD, použitie CD, resp. iného média)
Témy
- tému si volíte z ponúkanej množiny, alebo si vymyslíte svoju vlastnú, prípadne zmodifikujete niektorú ponúkanú
- tému schváli cvičiaci
- v zimnom semestri musí byť projekt popísaný na vašej webovej stránke
- pre každý semester je iná množina ponúkaných tém:
Hodnotenie
- dôležité kritériá pri hodnotení projektu:
- príjemné ovládanie programu, odolnosť voči nevhodnému správaniu používateľa a zaujímavý vzhľad (dizajn) - tlačidlá, bitmapy, farebnosť, efekty
- otvorenosť pre používateľa - má možnosť pomocou rôznych volieb nastaviť parametre softvéru
- algoritmická náročnosť, napr. počítač vie "inteligentne" hrať za jedného z hráčov
- dokumentácia vo formáte .html aj na vašej webovej stránke