1.Prednaska/Cvicenie: Rozdiel medzi revíziami

Z Pascal
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 3: Riadok 3:
  
  
<!--
+
1. naštartovať '''Lazarus''', vytvoriť nový projekt:
 +
:1 komponent jednoduchý test ('''TLabel''') - nejaký veľký farebný text (napr. 'Hello, world!')
 +
:1 tlačidlo ('''TButton''') - zatvorí projekt ('''Close''')
  
1. Naštartovať '''Lazarus''', vytvoriť nový projekt, vložiť 2 tlačidlá ('''TButton'''), 2 komponenty jednoduchý test ('''TLabel'''), ...
+
2. ďalší projekt:
 +
:2 tlačidlá ('''TButton''') - každé zmení oba komponenty TLabel - text aj farbu alebo veľkosť
 +
:2 komponenty jednoduchý test ('''TLabel''') - zvoľte im nejaké počiatočné texty
  
2. Nový projekt: grafická plocha ('''TImage''') a jedno tlačidlo ('''TButton'''), ...
+
3. nový projekt:
 +
:grafická plocha ('''TImage''') - už pri štarte je biele plátno (v procedúre '''FormCreate''')
 +
:tlačidlo ('''TButton''') - nakreslí štvorec so stranou 100
  
3.
+
4. postupne pridať ďalšie tlačidlá:
 +
:'''Button2''' - do stredov strán grafickej plochy vypíše slová 'sever', 'východ', 'juh', 'západ'
 +
:'''Button3''' - nakreslí kosoštvorec (alebo päťcípu hviezdu)
 +
:'''Button4''' - nakreslí činky: dva čierne kruhy, ktoré sú spojené hrubou čiarou
 +
:'''Button5''' - pomocou hrubých čiar a kruhov nakreslí veľké písmeno '''R'''
  
Domáca úloha
 
* ...
 
  
-->
+
=== Domáca úloha ===
 +
* v projekte je grafická plocha a 6 tlačidiel, ktoré kreslia po častiach nejakého robota robota:
 +
:* '''Button1''' - nabielo zmaže grafickú plochu
 +
:* '''Button2''' - kreslí hlavu (farebný kruh alebo štvorec)
 +
:* '''Button3''' - kreslí telo (farebný obdĺžnik)
 +
:* '''Button4''' - kreslí ruky (2 hrubé úsečky)
 +
:* '''Button5''' - kreslí nohy (2 farebné obdĺžniky)
 +
:* '''Button6''' - kreslí oči (2 väčšie bodky)

Verzia zo dňa a času 22:00, 16. september 2012

1. Cvičenie


< 1.Prednáška | riešené úlohy


1. naštartovať Lazarus, vytvoriť nový projekt:

1 komponent jednoduchý test (TLabel) - nejaký veľký farebný text (napr. 'Hello, world!')
1 tlačidlo (TButton) - zatvorí projekt (Close)

2. ďalší projekt:

2 tlačidlá (TButton) - každé zmení oba komponenty TLabel - text aj farbu alebo veľkosť
2 komponenty jednoduchý test (TLabel) - zvoľte im nejaké počiatočné texty

3. nový projekt:

grafická plocha (TImage) - už pri štarte je biele plátno (v procedúre FormCreate)
tlačidlo (TButton) - nakreslí štvorec so stranou 100

4. postupne pridať ďalšie tlačidlá:

Button2 - do stredov strán grafickej plochy vypíše slová 'sever', 'východ', 'juh', 'západ'
Button3 - nakreslí kosoštvorec (alebo päťcípu hviezdu)
Button4 - nakreslí činky: dva čierne kruhy, ktoré sú spojené hrubou čiarou
Button5 - pomocou hrubých čiar a kruhov nakreslí veľké písmeno R


Domáca úloha

  • v projekte je grafická plocha a 6 tlačidiel, ktoré kreslia po častiach nejakého robota robota:
  • Button1 - nabielo zmaže grafickú plochu
  • Button2 - kreslí hlavu (farebný kruh alebo štvorec)
  • Button3 - kreslí telo (farebný obdĺžnik)
  • Button4 - kreslí ruky (2 hrubé úsečky)
  • Button5 - kreslí nohy (2 farebné obdĺžniky)
  • Button6 - kreslí oči (2 väčšie bodky)