DVUi
Z Pascal
DVUi
Programovanie 1
- Programátorské vývojové prostredie
- Prvý program
- Základné komponenty a ich vlastnosti
- Udalosť kliknutie na tlačidlo
- Nastavovanie vlastností komponentov počas behu programu
- Grafická plocha a súradnicová sústava
- Príkaz na nakreslenie obdĺžnika, vymazanie plochy
- Pero, štetec a ich atribúty
- Kreslenie čiar
- Kreslenie elipsy a kruhu
- Písanie textov do grafickej plochy
Programovanie 2
- Pomenované konštanty
- Jednoduchá celočíselná premenná a priraďovací príkaz
- Aritmetický výraz
- Generátor náhodných čísel
- Zadávanie vstupu
- Farebný model RGB
- Cyklus s pevným počtom opakovaní
- Viac príkazov v tele cyklu
- Využitie počítadla v tele cyklu
- Pomocná premenná pre cyklus
- Prevrátený cyklus
- Cifry celého čísla
Programovanie 3
- Podmienený príkaz (if)
- Viac príkazov vo vetve
- Len jedna vetva príkazu
- Vnorené podmienené príkazy (if)
- Zostavovanie zložených podmienok (logické operácie)
- Zložený podmienený príkaz (case)
- Cyklus s jednoduchými podmienkami
- Znovu cifry celého čísla
- Cyklus so zložitejšími podmienkami
- Zapamätanie si výsledku podmienky
Programovanie 4
- Číselné sústavy, prevody
- Reálna aritmetika
- Grafy funkcií
- Kružnica, časť kružnice (výsek, oblúk)
- Vnorené cykly
- Nekonečný cyklus
Programovanie 5
- Procedúra bez parametrov
- Mechanizmus volania procedúry
- Lokálne a globálne premenné, viditeľnosť premenných
- Časovač (komponent Timer)
- Parametre prenášané hodnotou
- Mechanizmus volania procedúry s parametrami
- Lokálne (vnorené) a globálne procedúry
- Hádanie čísla, ktoré si myslí počítač
Programovanie 6
- Znakový typ Char
- Znakové reťazce
- Výber znaku, podreťazec
- Pozície a podreťazce
- Klikanie
- Pohyb myši
- Ťahanie
- Časovač a myš
Programovanie 7
- Jednorozmerné pole
- Index poľa
- Pole v cykle
- Zisťuj v poli
- Zisťuj medzi prvkami
- Len časť poľa
- Ďalšie pole v programe
- Ďalšie pole iného typu
- Pomocné pole
- Eratostenove sito
- Vkladanie do poľa na správne miesto
Programovanie 8
- Vytvárame súbor čísel
- Čítame súbor čísel
- Testujeme koniec súboru, koniec riadka
- Čítame aj zapisujeme
- Pracujeme po riadkoch
- Pracujeme po znakoch
- Znaky aj čísla v súbore
Programovanie 9
- Jednoduché číselné funkcie
- Funkcia so zložitejším výpočtom
- Logické funkcie
- Znakové funkcie
- Funkcie s reťazcami
- Funkcie spracovávajúce pole
- Pole ako výsledok funkcie
- Pole cifier