24.Prednaska
Z Pascal
24. Prednáška |
Priebeh praktickej časti skúšky
Skúška pri počítači prebieha v počítačových halách H3 a H6. Začína sa vždy o 8:00 a riešenia treba odovzdať najneskôr o 12:30. Riešia sa 2 praktické úlohy pri počítači - za každú sa dá získať 20 bodov. Témy úloh sú tieto:
- príklad je väčšinou jednoduchá hra, v ktorej
- sa pohybujú animované obrázky
- ovládanie hry je pomocou klávesnice alebo klikaním myšou
- počiatočná situácia, resp. parametre úlohy sú zadané v textovom súbore
- príklad je buď úloha, v ktorej sa riadia grafické roboty (TRobot) alebo je to konzolová aplikácia, v ktorej treba zadefinovať nejakú jednoduchú hierarchiu tried a pomocou nich treba vyriešiť samotnú úlohu
- zadanie skúšky môže obsahovať oba tieto varianty, vtedy si treba vybrať a riešiť len jeden z nich (ako je vo vzorovom zadaní nižšie)
Každú z oboch úloh treba vyriešiť aspoň na 33%, t.j. aspoň za 7 bodov z 20. Inak sa termín skúšky považuje za neúspešný (známka Fx). Pri hodnotení odovzdaných úloh:
- v prípade, že odovzdáte program, ktorý sa nedá skompilovať (napr. syntaktické chyby), úloha bude hodnotená za 0 bodov
- ak je súčasťou zadania prečítanie textového súboru, padnutie programu počas jeho čítania bude ohodnotené maximálne 1 bodom (program sa bude testovať s rôznymi vstupnými súbormi)
- všetky programy sa pri kontrole budú kompilovať so zapnutými kontrolami prekladača
Počas skúšky:
- nie sú povolené žiadne pomocné materiály (knihy, zošity, ťaháky) a nebude ani prístup na internet
- prvých 15 minút skúšky (t.j. medzi 8:00 a 8:15) môžete navzájom medzi sebou komunikovať - môžete si vysvetľovať zadania, môžete si komentovať postupy riešenia
- okrem zadania, obrázkov a dátových súborov, na skúške dostávate aj RobotUnit.pas
Riešenie zadania
Môžete si preštudovať riešenie všetkých troch úloh vo vzorovom zadaní:
Zadania úloh zo skúšok v šk. roku 2012/2013
Zadania z minulých rokov