DVUi

Z Pascal
Revízia z 21:13, 5. november 2012; Andrej (Diskusia | príspevky)

(rozdiel) ← Staršia verzia | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

DVUi

Programovanie 1

  • Programátorské vývojové prostredie
  • Prvý program
  • Základné komponenty a ich vlastnosti
  • Udalosť kliknutie na tlačidlo
  • Nastavovanie vlastností komponentov počas behu programu
  • Grafická plocha a súradnicová sústava
  • Príkaz na nakreslenie obdĺžnika, vymazanie plochy
  • Pero, štetec a ich atribúty
  • Kreslenie čiar
  • Kreslenie elipsy a kruhu
  • Písanie textov do grafickej plochy

Programovanie 2

  • Pomenované konštanty
  • Jednoduchá celočíselná premenná a priraďovací príkaz
  • Aritmetický výraz
  • Generátor náhodných čísel
  • Zadávanie vstupu
  • Farebný model RGB
  • Cyklus s pevným počtom opakovaní
  • Viac príkazov v tele cyklu
  • Využitie počítadla v tele cyklu
  • Pomocná premenná pre cyklus
  • Prevrátený cyklus
  • Cifry celého čísla

Programovanie 3

  • Podmienený príkaz (if)
  • Viac príkazov vo vetve
  • Len jedna vetva príkazu
  • Vnorené podmienené príkazy (if)
  • Zostavovanie zložených podmienok (logické operácie)
  • Zložený podmienený príkaz (case)
  • Cyklus s jednoduchými podmienkami
  • Znovu cifry celého čísla
  • Cyklus so zložitejšími podmienkami
  • Zapamätanie si výsledku podmienky

Programovanie 4

  • Číselné sústavy, prevody
  • Reálna aritmetika
  • Grafy funkcií
  • Kružnica, časť kružnice (výsek, oblúk)
  • Vnorené cykly
  • Nekonečný cyklus

Programovanie 5

  • Procedúra bez parametrov
  • Mechanizmus volania procedúry
  • Lokálne a globálne premenné, viditeľnosť premenných
  • Časovač (komponent Timer)
  • Parametre prenášané hodnotou
  • Mechanizmus volania procedúry s parametrami
  • Lokálne (vnorené) a globálne procedúry
  • Hádanie čísla, ktoré si myslí počítač

Programovanie 6

  • Znakový typ Char
  • Znakové reťazce
  • Výber znaku, podreťazec
  • Pozície a podreťazce
  • Klikanie
  • Pohyb myši
  • Ťahanie
  • Časovač a myš

Programovanie 7

  • Jednorozmerné pole
  • Index poľa
  • Pole v cykle
  • Zisťuj v poli
  • Zisťuj medzi prvkami
  • Len časť poľa
  • Ďalšie pole v programe
  • Ďalšie pole iného typu
  • Pomocné pole
  • Eratostenove sito
  • Vkladanie do poľa na správne miesto

Programovanie 8

  • Vytvárame súbor čísel
  • Čítame súbor čísel
  • Testujeme koniec súboru, koniec riadka
  • Čítame aj zapisujeme
  • Pracujeme po riadkoch
  • Pracujeme po znakoch
  • Znaky aj čísla v súbore

Programovanie 9

  • Jednoduché číselné funkcie
  • Funkcia so zložitejším výpočtom
  • Logické funkcie
  • Znakové funkcie
  • Funkcie s reťazcami
  • Funkcie spracovávajúce pole
  • Pole ako výsledok funkcie
  • Pole cifier