31.Prednaska/Cvicenie0: Rozdiel medzi revíziami

Z Pascal
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 41: Riadok 41:
 
=== Domáca úloha ===
 
=== Domáca úloha ===
  
1. naprogramovať  
+
1. naprogramovať zadávanie vrcholov a hrán grafu klikaním do grafickej plochy (Image1MouseDown)
* ...
+
* kliknutie na prázdne miesto plochy pridá nový vrchol (nakreslí krúžok)
 +
* kliknutie na existujúci vrchol ho zafarbí
 +
* kliknutie na druhý ešte nezafarbený vrchol ho spojí so zafarbeným (ak už bolo spojenie, tak rozpojí)
 +
* kliknutie na zafarbený vrchol ho odfarbí
 +
 
 +
2. pre nakreslený graf umožní ťahanie vrcholov (Image1MouseDown, Image1MouseMove, Image1MouseUp)
 +
* pri presúvaní vrcholu prekresľovať celý graf

Verzia zo dňa a času 06:02, 5. apríl 2013

31. Cvičenie


< 31.Prednáška | riešené úlohy


Rozcvička

1. napíšte podprogram

type
  TCas = record Hod, Min: Integer; end;    // hodiny, minúty
  TPole = array of TCas;
 
procedure Vloz(var Pole: TPole; Hod, Min: Integer);
  • procedúra zaradí novú položku na správne miesto do utriedeného poľa


Cvičenie

  • zadaný graf ako obrázok na tabuli zapísať do rôznych reprezentácií - orientovaný/neorientovaný, neohodnotený/ohodnotený - najprv na tabuli
  • pole množín
  • matica susedností
  • pole polí susedov
  • graf zapísať do textového súboru a potom prečítať do rôznych reprezentácií, v súbore sú v každom riadku
  • dvojice čísel spojených vrcholov
  • číslo vrcholu, súradnice, zoznam čísel susedov
  • buď vrchol (meno a súradnice) alebo hrana (dve mená + váha)
  • súradnice dvoch spojených vrcholov (x1, Y1, x2, y2), prípadne k tomu aj váha
  • prečítali sme neorientovaný graf ale niektoré hrany sú pritom len jedným smerom - treba doplniť
  • vykresliť graf
  • prevod grafu z jednej do druhej reprezentácie


Domáca úloha

1. naprogramovať zadávanie vrcholov a hrán grafu klikaním do grafickej plochy (Image1MouseDown)

  • kliknutie na prázdne miesto plochy pridá nový vrchol (nakreslí krúžok)
  • kliknutie na existujúci vrchol ho zafarbí
  • kliknutie na druhý ešte nezafarbený vrchol ho spojí so zafarbeným (ak už bolo spojenie, tak rozpojí)
  • kliknutie na zafarbený vrchol ho odfarbí

2. pre nakreslený graf umožní ťahanie vrcholov (Image1MouseDown, Image1MouseMove, Image1MouseUp)

  • pri presúvaní vrcholu prekresľovať celý graf