ZS/Namety

Z Pascal
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Semestrálny projekt pre zimný semester


Základné pravidlá

  • hra pre jedného alebo viac hráčov
  • typ hry: logická hra, v ktorej sa nemeria čas (nie na postreh, ale na rozmýšľanie)
  • realizácia:
  • definovaníe triedy (napr. THra) v samostatnej programovej jednotke,
  • obsahuje informácie o hracej ploche, figúrkach, hráčoch a pod.
  • obsahuje všetky metódy potrebné k nastavovaniu a ovládaniu hry
  • unit s formulárom (napr. Unit1) môže pracovať len s metódami tejto triedy
  • okrem triedy Thra definujte aspoň jednu triedu pre prvok hry (napr. figúrka, políčko, kameň, ...) tiež v samostatnej jednotke
  • vzorovo naformátovaný celý program, vhodne zvoliť identifikátory premenných a procedúr
  • projekt by mal využívať aspoň jeden textový súbor (napr. tabuľka skóre, nastavania, rozohraté hry, počiatočné rozloženia hry)
  • projekt musí byť na 100% funkčný, nesmie padať na žiadnych chybách
  • popis projektu (dokumentácia) na vašej webovej stránke (pravidlá, ovládanie, ukážky odchytených obrazoviek)
  • používateľské prostredie aplikácie
  • prehľadný, graficky zaujímavý dizajn (najlepšie v maximalizovanom tvare na celú obrazovku v rôznych rozlíšenich)
  • pozor na default šedú farbu komponentov lazarusa (okno formuláru, tlačidlá)
  • prehľadné, intuitívne ovládanie - klávesmi (šípkami), klikaním, ťahaním


Ďalšie môžné rozšírenia projektu

  • rôzne nastavenia hry (dialógové okno)
  • parametre hry, veľkosť plochy, počet hráčov, rôzne sady figúrok, stupne obťažnosti hry
  • animácie ťahov
  • 3D efekty
  • zvuky
  • pomôcky - (automatické) znázorňovanie možných ťahov, krok späť
  • pokus o nejakú stratégiu počítača ako protihráča
  • tutorial, ktorý umožní začiatočníkovi postupne pochopiť pravidlá a prvky hry


Hodnotenie

Za základnú verziu projektu môžete získať max. 5 bodov. Za programátorsky náročnejšie projekty, resp. za rôzne rozšírenia môžete za projekt získať až 10 bodov. A zistíme, že projekt ste nevypracovali samostatne, stratíte 10 bodov.


Námety na projekty

Vyberte si projekt, ktorý si trúfate dokončiť. Niektoré témy sú algoritmicky veľmi jednoduché a ťažko sa na nich získava viac ako 5 bodov (napr. pexeso, piškvorky, človeče, sudoku, 15, míny a pod.)


Aplikácie - pre žiakov do školy

  • Karel 3D
  • len priamy režim (klávesy, myš), súčasťou by mal byť editor námetov, prípadne tutorial
  • Mravec
  • len priamy režim (klávesy, myš), súčasťou by mal byť editor námetov, prípadne tutorial
  • Baltík-Merlin (pečiatkový editor v štvorcovej sieti)
  • len priamy režim (klávesy, myš), súčasťou by mal byť editor námetov, prípadne tutorial
  • notový editor
  • tabuľkový kalkulátor
  • editor story-book
  • séria stránok s textami a opečiatkovanými obrázkami z knižnice
  • vymaľovávanka - klikaním na oblasti, čmáraním, bez vzoru, podľa vzoru, podľa zrkadlového vzoru, už predfarbené časti
  • editor úloh na hľadanie rozdielov v 2 obrázkoch
  • skladanie jednoduchých elektrických obvodov (na úrovni 2. stupňa ZŠ)
  • skladanie stavieb z farebných drevených kociek
  • podľa vzoru, voľné stavanie

Hry pre dvoch a viac hráčov

  • Black
  • Hex
  • Bridge It
  • Reversi
  • GO
  • Šach
  • kartové hry
  • monopoly
  • Scrabble
  • Mahjong


Hry pre jedného hráča, hlavolamy

  • pasians
  • Sokoban
  • Rubiková kocka
  • Tangram


Nevhodné námety

  • skákacie a naháňacie hry
  • triafanie, zostreľovanie, strieľanie na cieľ
  • uhýbanie sa
  • padacie a tetrisové hry
  • hry, v ktorých treba stíhať do časového limitu